E-DEVLET'e giden yolda E-BELEDİYE'lerin rolünün ve öneminin anlatıldığı bloğum 24.08.2020 itibari ile kişisel siteye dönüştürülmüştür.
Sayfalar
GIS UZMANLARI BULUŞMA YERİNE HOŞGELDİNİZ.
GIS UZMANLARI BULUŞMA YERİNE HOŞ GELDİNİZ.
Bu blog ile; 1995 yılından bu yana yaptığım çalışmalardan elde ettiğim know-how'u tüm gis kurucuları ve yöneticileri ile paylaşmak ve ülkemizde oluşan kavram karmaşalarına tecrübelerime dayanarak açıklık getirmek ve ortadan kaldırmak istiyorum. GIS ya da kent bilgi sistemi kurmanın ve sonuçta bir kenti akıllandırmanın sanıldığı kadar basit olmadığını, yapılan hatalar ve doğruları ile birlikte ortaya koymaya çalışıyorum. Hepinizi bu çabaya katkı sağlamaya davet ediyorum. Sonuçta kenti kablolu ya da kablosuz bir network ile kapsamanın akıllı kent için yeterli olmadığını, elektrik, gaz, su, kanalizasyon v.b altyapılar ile trafik, ulaşım, sağlık, enerji, istihdam yönetimi, afet kurtarma ve erken uyarı sistemleri, eğitim, güvenlik v.b. unsurların da akıllandırılması ve entegre çalışmaları gerekir. Makro düzeyde geleceğe yönelik tehditler, ihtiyaçlar ve bunlara karşı alınacak tedbirlerin planlanması da unutulmamalı tabi...
11 Ocak 2011 Salı
AKILLI İSTANBUL/NEV İSTANBUL
İstanbul'un merkezi Karadeniz'e taşınacak
İstanbul'un merkezi Karadeniz'e taşınacak
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın sır gibi sakladığı ve uzun süredir açıklanması beklenen 'çılgın İstanbul projesi' ortaya çıktı.
Foto galeri için tıklayın
MichiganÜniversitesi ’nin Kent Planlama Yüksek Lisans Programı bünyesinde hazırlanan “Yeni İstanbul” (New İstanbul) adlı proje, fotoğraflar veharitalar eşliğinde sunuluyor. "Yeni İstanbul" (Yeni İstanbul) projesi, Michigan Üniversitesi tarafından Kent Planlama Programı ile İstanbul Konut A.Ş. ortaklığıyla hazırlandı.
Michigan
Başbakan Erdoğan’ın İstanbul’a dair sözlerinin araya epigraflar halinde serpiştirildiği sunumda, dikkat çeken detaylar var. Projeye göre, Merkezlerin Merkezi olarak nitelenen Yeni İstanbul, Karadeniz kıyısına kurulacak.
Yeraltı şehri, yamaç oteli ve sığınağı, Eminönü’ne
Yeraltı şehri, yamaç oteli ve sığınağı, Eminönü’ne
kadar ulaşan su kanalı, yeni hava limanı, ulaşım ağları, limanlar gibi çarpıcı ayrıntılar barındıran Yeni İstanbul projesinde üç hilal yapısı ve büyük önem atfedilen Atatürk Parkı öne çıkıyor.
Projedeki dini tonlar da gözden kaçmıyor. Bunlar arasında şehirdeki önemli binaların girişlerinin Mekke’ye yani Kıble yönüne bakması gibi dikkat çeken unsurlar yer alıyor.
YENİ İSTANBUL KARADENİZ KIYISINDA KURULACAK
Projeye göre, Yeni İstanbul Karadeniz kıyısında kurulacak.
Yeni inşa edilecek ve mevcutlarıyla entegre hale getirilecek ulaşım ağlarıyla İstanbul’a, Türkiye’nin geri kalanına vedünyaya kolayca bağlanabilecek. Avrupa ve Asya’yı kara, hava ve deniz yollarıyla birbirine bağlayacak Yeni İstanbul bu iki kıtanın merkezi olacak.
Buna göre, Türkiye’de yeni inşa edilecek diğer şehirlerle birlikte, Yeni İstanbul, yeni yatırımfırsatları , ülkeye yeni nakit akışı sağlayacak, büyüyen kent nüfusunun özümsenmesine yardım edecek ve doğal kaynaklar ile kalkınma arasında sürdürülebilir bir dengeyi teşvik edecek.
FAY HATTINDAN UZAKTA, GÜVENLİ BİR ALANDA
Proje uyarınca, Yeni İstanbul bölgenin kuzeyinde Karadeniz kıyısına, Marmara fay hattından güvenli bir uzaklığa inşa edilecek. Bu da acil bir durumda bölge halkının ve GSMH’nin korunmuş olması anlamına gelecek.
Projede, New York ve Tokyo ile aynı enlemde ve her ikisine de eşit uzaklıkta olan Yeni İstanbul’un dünyanın küresel şehirleri arasında merkezlerin merkezi olacağı belirtiliyor.
YENİ İSTANBUL, ÜÇ HİLAL VE ATATÜRK PARKI
Doğal koruma alanlarının arasına yerleştirilen ve güneyden Karadeniz kıyılarına kadar genişleyen Yeni İstanbul, entegre demiryolları, su kanalı, karayolları ve hava taşımacılığı ile yakın çevresine ve tüm dünyaya kolay vehızlı bir şekilde bağlanacak.
Dikkat çekici bir detay sahile paralel olarak tasarlanan yeni şehirin üç hilal modeli etrafında şekillenmesi ve büyük önem atfedilen ATATÜRK PARKI.
Projeye göre, Atatürk Parkı, Manhattan’ın Central Park’ı, Londra’nın Green Park’ı ve Tokyo’nun Imperial Palace bahçeleri ile yarışacak ve Yeni İstanbul’un simgesi olacak.
YENİ İSTANBUL ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ’YE DE YAKIN
Yeni İstanbul, mevcut ulaşım ağlarına bağlanacak yeni karayolları, demiryolları ve entegre bir ulaşım ağı sayesinde İstanbul’a, ülkenin geri kalanına ve dünyaya hızlı ve kolay bir şekilde bağlanacak.
Böylece Yeni İstanbul’un Türkiye’ye uluslararası yatırım ve yeni gelir akımları için benzersiz bir fırsat sunacağı ifade ediliyor.
Ayrıca Karadeniz kıyısı boyunca Karadeniz sahil yoluna dahil olacak bir karayolunun da planlandığı projeyle Yeni İstanbul, Garipçe ile Poyrazköy arasında inşa edilmesi tasarlanan üçüncü köprüye de oldukça yakın bir konumda yer alacak.
Projede sunulan haritalarda yeni demiryollarının inşasının ve bunların mevcut ağlarla iki büyük aktarma istasyonuyla birleştirilmesinin planlandığı görülüyor.
Yeni İstanbul’un Karadeniz’e olan kıyılarında inşa edilmesi planlanan iki yeni liman dikkat çekiyor. Limanlardan biri lojistik diğeri yolcu limanı olarak kullanılacak. Ayrıca burada yeni bir havaalanı inşasının planladığı da görülüyor.
Karadeniz kıyısında yeni inşa edilecek yolcu limanından Eminönü, Karaköy'e ve Harem’e ulaşabilecek bir su kanalı inşası planlanıyor. Bütün bu tren istasyonları, tren yolları, yeni ve mevcut karayolları, birbirleriyle ve yeni havaalanıyla bağlantılı olacak şekilde tasarlanıyor.
MANHATTAN MODEL ALINIYOR
Projede dünyanın en önemli küresel merkezlerinden biri olan Manhattan’ınarazi büyüklüğü, başarılı arazi kullanımı ve ulaşım ağları ile dünya standartlarında iş merkezleri, konut, kültürel ve eğitim tesisleri kapasitesi, bu tür tesislere sahip mahalle ve bölgelere sahip olması açısından Yeni İstanbul’a model teşkil ettiği kaydediliyor.
BÖLGENİN EŞSİZ DOĞASI KORUNACAK
Projeye göre, Yeni İstanbul bölgenin eşsiz doğalözellikleri etrafında ve bu doğal durumu ve dengeyi bozmayacak şekilde inşa edilecek.
Projede yer alan haritalardan anlaşıldığı üzere, yeni şehrin sınırları içerisinde plajlar, ormanlık alanlar, su kaynakları katı bir şekilde koruma altına alınıyor. Şehrin bunların çevresinde gelişmesi planlanıyor.
ARAZİ YAPISINA UYGUN BİR ŞEHİR OLACAK
Proje uyarınca, Yeni İstanbul’un sakinleri, ziyaretçileri ve çalışanları İstanbul’a ve iş, kültür, eğitim, rekreasyon ((insanlarınboş zamanlarında, eğlence ve spor amacı ile gönüllü olarak katıldıkları faaliyetleri ifade ediyor) ve konut alanları arasındaki ulaşımları, hızlı ve kullanışlı bağlantılarla sağlanacak. Yeni İstanbul, arazi yapısına uygun olarak inşa edilecek.
ÜÇ HİLAL BOYUNCA…
Şehir yoğunluğu, Yeni İstanbul’un inşa edileceği bölgenin ortasındaki üç hilal modeli boyunca yaratılıyor. Daha düşük yoğunluklar ve yükseklikler dağlara ve deniz kenarına giden eğimlerin üzerinde yer alıyor. Şehrin inşası yeni liman ve hava limanı bölgesinden başlayacak.
ŞEHRİN ENERJİSİ ALTERNATİF KAYNAKLARDAN
Proje uyarınca Yeni İstanbul’da şehir için gerekli enerji deniz, rüzgar ve güneşten sağlanacak ve butasarımıyla şehir dünya lideri olacak.
Binalar inşa edilirken, iki katlı,akıllı cephe mantosuyla kaplanacak. Böylece gereksiz ısı kaybından kaynaklanan aşırı enerji tüketimi engellenecek.
BİNALAR ENERJİLERİNİ KENDİLERİ ÜRETECEK
Yeşil alanlı çatı sistemlerinin yanı sıra, binalardaki enerji ve su ihtiyacı, rüzgar türbinleri, güneş panelleri, yağmur suyu toplama sistemleri, deniz suyu ve yağmur suyundan yeniden yararlanmayı sağlayacak sistemler aracılığıyla sağlanacak.
Enerji çiftliklerindeki güneş ve rüzgar toplama sistemlerinin temelinde biodizel tesisleri bulunacak. Güneş panelleri güneşi takip edecek şekilde dönebilecek. Biodizel tesislerden şehir için ilave enerji sağlanacak. Her binanın kendi enerjisinin büyük bölümünü kendisinin üretmesi planlanıyor.
Öte yandan koruma altındaki orman alanları taze ve serin bir mikro iklim yaratacak.
ACİL DURUM ÖNLEMLERİ VE DEPREM
Projeye göre, Yeni İstanbul deprem tehdidi altında yaşayan İstanbul halkının hem tahliyesi hem de geçici barınak sorunlarını çözecek planlarla tasarlandı.
Acil bir stratejileri, lojistik ve ilkyardım planlarını içeriyor. Şehirde acil durum tahliye alanları bulanacak. Bu alanlar acil durumlar dışında rekreasyon amaçlı kullanılabiliyor.
YER ALTI ŞEHRİ- YAMAÇ OTELİ
Projeye göre, şehirde, normal koşullarda metro, pazar yeri, toplantı merkezi, toplantı amaçlı otel,iletişim merkezi olarak kullanılan alanlar, acil durum halinde acil komuta kontrol merkezi, sağlık hizmetleri , gıda hizmetleri, iskan, yardım, lojistik merkezi, iletişim altyapısı görevi görecek şekilde dönüşmek üzere tasarlandı.
Yeni İstanbul’da yer altı şehri dikkat çekici unsurlardan biri. Buna göre, yer altında inşa edilmesi planlanan ulaşım sistemleri, ticaret merkezleri, sergi salonları, telekomünikasyon merkezleri ile acil durum sağlık üniteleri ve sığınma tesislerinin şehri yaşama elverişli ve uzun ömürlü kılacağı vurgulanıyor. Yer altı şehrine ait haritada, yer altı şehrinin üç hilal olarak nitelenen kesimde inşa edileceği anlaşılıyor.
Yeni İstanbul, sıkı deprem önlemleri, sürdürülebilir tasarım ve yenilenebilir enerji üretimiyle sakinlerine güvenli,temiz bir çevre sağlayacak.
Ayrıca güvenlik ve acil durum yanıt sistemleri dominant ve kasvetli birgörünüm oluşturmadan yeni İstanbul’un çehresine entegre edilecek.
Güvenlik ve acil durum yanıt sistemleri günlük yaşamauyum sağlayabilen, çeşitli acil durum senaryolarına yanıt sağlayacak şekilde hızla dönüştürülebilecek esnek alanlar kombinasyonu içermesi öngörülüyor.
Merkezi olarak konumlanan bir Acil Durum Komuta ve Kontrol Merkezi bir yer altı toplantı merkezini ve Merkezi İş Bölgesi içinde bir oteli de kapsıyor. Bu konum aynı zamanda bir olay sırasında acil telekomünikasyon ağından da sorumlu olacak.
Projede resimli olarak göze çarpan, ancak hakkında detay verilmeyen planlardan biri de denize bakan bir yamaçta inşa edilmesi düşünülmüş ve sığınak olarak da görev göreceği anlaşılan yamaç otel.
DEPREME KARŞI SIKI GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
Projeye göre, Yeni İstanbul’da olası bir deprem durumunda kullanılmak üzere tasarlanmış yer altı tahliye ve kurtarma alanları bulunacak.
Şehir, 21. Yüzyıl şehrinde olması gereken sivil savunma tesislerine sahip olacak.
FELAKET DURUMUNDA KAMP ALANLARI HAZIR
Felaket durumlarında tahliye alanlarındaki merkezin etrafında, bu merkeze bağlı olarak insanların barınabileceği kamplar yer alacak. Bu kampların her biri en az 20 bin kişi alacak şekilde tasarlanacak.
ÜÇ BÖLGELİ YENİ İSTANBUL
Projenin ikinci bölümünde Yeni İstanbul’un üç ayrı bölgesi anlatılıyor: Merkezi İş Alanı Bölgesi, Göl Bölgesi, Deniz Kenarı Bölgesi.
1) MERKEZİ İŞ ALANI BÖLGESİ
Bunların ilki, Merkezi İş Alanı bölgesi.
Projeye göre,
* Merkezi İş Alanı sadece uluslar arası şirketlerin yeni bölgesel bürolarınaev sahipliği yapmakla kalmayacak, ayrıca şehrin çok sayıda kültürel etkinliğinin de merkezi olacak.
* Merkezi İş Alanı, şehrin sunması gereken tüm kamusal tesislerin ve küresel yatırım için yeni alanlar dahil olmak üzere özel fırsatların vitrini olacak.
* Merkezi İş Alanı’nın tasarımı, konumunun topografyasına (arazi özelliklerine) göre şekillenecek. Binalar, arazinin topografik özelliklerine uygun olarak çeşitli yüksekliklerde inşa edilecek. Vadiler, insanların kuzeyden güneye hem özel ulaşıma hem de toplu taşımacılığa imkan verecek yollara ev sahipliği yapacak.
* Merkezi İş Alanı’nın en önemli doğu ve batı ulaşım omurgasının hemen yanına birden fazla ulaşım sistemine hizmet verebilecek büyük bir istasyon yerleştirilecek.
* Projeye göre, Atatürk Parkı, Merkezi İş Alanı’nda önemli bir rekreasyon alanı ve görsel bir yapı. Zengin doğası ve bitki örtüsü, çeşitli rekreasyon fırsatları ve manzara koridorları sağlayacak. Atatürk Parkı yakınındaki caddelerde, önemli birüniversite , lüks konutlar, şirketler, kafeler, restoranlar, müzeler, konser salonlar ve dükkanların dahil olduğu farklı alanlara hizmet edecek yapılar sıralanacak.
* Merkezi İş Alanı, bir akvaryum, Ulusal Kütüphane, Karşılaştırmalı Türk Sanat Müzesi, Doğal Tarih Müzesi, Bilim ve Teknoloji Müzesi ve Büyük Cami gibi çok sayıda büyük yapıya ev sahipliği yapacak.
Halkın ve ziyaretçilerin hareketli bir şehir deneyimini yaşayabilecekleri çok sayıda park, kamuya açık alan ve kanal boyunca dükkanlar, restoranlar ve gece kulüplerinin sıralandığı tahta kaldırımlar olacak. Şehir sakinleri ve ziyaretçiler şehir yaşamından uzaklaşmak istediklerinde çok uzağa gitmeleri gerekmeyecek, Karadeniz kıyısı boyunca uzanan ve Merkezi İş Alanı’nın hemen yanındaki doğal parkın keyfini çıkarabilecekler.
MERKEZİ İŞ ALANININ KONUMU
Merkezi İş Alanı, şehrin karayollarının, demiryolunun ve İstanbul’a uzanan kanalın kesiştiği bölgede kurulacak.
MERKEZİ İŞ ALANI PLANI
* Yeni İstanbul’un yüksek teknolojiyle donatılmış Merkezi İş Alanı, küresel şirket merkezleri, lüks ofisler, konut ve ticari kullanımlar; büyük kültürel ve rekreasyon tesisleri ve önde gelen kurumlar ve araştırma merkezlerinin birleşme noktası olacak.
* Merkezi İş Alanı, onu bölgenin doğal ve topografik koşullarına bağlayan şık caddeleri, su kanalı kıyıları ve denize cephesiyle Yeni İstanbul’u dünya çapındaki küresel şehirler arasına damga vurmasını sağlayacak.
* Bina yükseklikleri Merkezi İş Alanı boyunca rasyonel bir şekilde yayılacak. Gökdelenler önemli yollar kenarında inşa edilirken daha alçak binalar Karadeniz’e bakacak.
Proje sunumunda yer alan harita ve çizimlerden şehrin Eminönü’ne kadar uzanması planlanan su kanalıyla ayrılan bölümlerinin köprülerle birleştirilmesinin tasarlandığı anlaşılıyor.
2) GÖL BÖLGESİ
* Yeni İstanbul’u oluşturan üç bölgeden biri olan Göl Bölgesi, projede şöyle anlatılıyor:
* Bölgenin batı bölümünün topografyası göller ve göletler arasına serpiştirilmiş birdizi yükseltiye sahip. Bu durum mahallelere ve yayalara su kıyısına bolca ulaşım yönünde eşsiz bir fırsat sunuyor. Bölgenin tasarımında mevcut doğal kaynakların güzelliğinin korunması esas alınıyor.
* Gölün etrafında aşağı yukarı100 metre genişliğinde bir yeşil kuşak (yeşil alan) bulunuyor. Yeşil kuşak gölün yakın çevresinde yapılaşmayı engelliyor. Bu alan yapıların sayısı gölden uzaklaştıkça artacak şekilde düzenleniyor.
* Göl bölgesinin tasarımında şehir sakinlerinin kullanabileceği sosyal ve kültürel tesislerin kullanıldığı yeşil alan olmasına önem veriliyor. Yapılaşmanın olmadığı göl boyunca parklar ve ahşap yürüyüş yolları insanları çeşitli etkinliklerin gerçekleştiği göl kenarına ulaştırıyor.
*Özel ulaşım ve toplu taşıma ağı, göl bölgesinin şehrin diğer taraflarına bağlıyor. Gölün etrafından uzaklaştıkça yükselen ticari binalar ve yaşam konutları organik şekillere sahip. Yapılar bu şekillerini gölün dairesel biçimine uygun olarak alıyor.
GÖL BÖLGESİ KONUMU
Göl Bölgesi’nin Yeni İstanbul’un Batı yakasında kurulması planlanıyor. Göl Bölgesi, şehrin çok sayıda gölüne, açık alanına ve ormanlık alanlarına rahatça ulaşım imkanı bulunan yaşam konutları ve yaşama-çalışma alanlarını sunuyor.
GÖL BÖLGESİ PLANI
* Göl Bölgesi, Yeni İstanbul’un diğer ağırlıklı yaşam bölgeleri gibi, küresel şehrin tüm imkanlarına ulaşım olanağı sunarken, aileler için güvenli ve sağlıklı bir ortam sağlıyor.
* Göl Bölgesi’nde okullar, parklar, rekreasyon alanları bulunuyor ve ortak kullanım için tesis edilen binalar, dini kurumlar ve marketlere ev sahipliği yapıyor. Bu yapıların tümü şehrin geri kalanına, ev ve iş arası yol süresini azaltan ve aile yaşamı için daha fazla zaman sağlayan hızlı ulaşımolanaklarıyla bağlanıyor. Göl Bölgesi’nde bir parktan iki bloktan fazla uzaklıkta bulunan ev yok.
* Göl Bölgesi’nde göl etrafında alçak binalar ve doğal yapılar bulunuyor, yüksek binalar bunların arka tarafında yer alıyor. Mahalle yaşamına olanak verecek şekilde çoklu kullanım. Göl üzerinde tahta köprü, yürüyüş alanı.
3) SAHİL BÖLGESİ
* Yeni İstanbul’un üçüncü bölgesi olan Sahil Bölgesi, şehrin doğu kıyısında konumlanacak ve doğu kısmından şehre yolculuk yapanlara açılan ilk kapı görevini görecek.
* Bu bölge terk edilmiş eski maden ocaklarının bulunduğu yerde. Bu da bölgede toprağın erozyon sorunlarına maruz kalmasına neden olmuş.
Dar ve derin bir vadi bölgeyi ikiye ayırıyor. Arazinin doğu kısmında denize doğru tepecikler ve sarp kayalıklar bulunuyor. Bölgenin batı kısmında sahil manzarasına hakim yükseltiler bulunuyor.
* Yeni İstanbul’un diğer bölgeleri gibi bu bölgenin de arazi yapısı, topografya özellikleri göz önünde bulundurularak inşa edilmesi öngörülüyor.
Bu bölgede dünya standartlarında eğitim veren bir ekoloji ve sürdürülebilirlik üniversitesi gibi kurumların yanı sıra bir aktarma istasyonu, belediye, yönetimsel birimler ve mahkemeler gibi merkezi hizmetler veren binalarla ve yüksek noktalarda şehir alanları bulunuyor.
* Karadeniz sahili boyunca marina ve diğer rekreasyon alanları yerleştirilirken, bölgenin yamaçlı olması nedeniyle cadde ve sokaklar yorucu olmayacak bir yürüyüşe imkan verecek şekilde ve yüksek noktalardaki kurumlardan deniz kenarı bölgelere kolay geçişe olanak sağlayacak biçimde düzenlenecek.
* Projeye göre, Sahil Bölgesi, Yeni İstanbul’un Karadeniz’e bakan yaşama-çalışma alanlarından birine örnek teşkil ediyor. Ailelerin, ziyaretçilerin ve iş gücünün plajlara, doğal alanlara ve parklara geçişine imkan veriyor.Hızlı ulaşımla şehrin geri kalanına bağlı olan Sahil Bölgesi’ndeki sokaklar ve bloklar arazinin doğal yapısına uygun olarak inşa edilecek. Her köşeden Karadeniz manzarası sağlanacak. Deniz kenarı, parklar ve ormanlar üniversite, cami ve ortak kullanıma açık binalar gibi önemli yapıların çevresini oluştururken, bölgenin hızlı aktarma istasyonuna bağlı büyük bir pazar da burada yer alacak.
ÖNEMLİ BİNALARIN GİRİŞİ MEKKE YÖNÜNE BAKACAK
Projede bölge için tasarım ilkeleri şöyle sıralanıyor:
1 Kamu alanları için yükseltiler
2 Kamu alanı ve oteller için deniz kıyısı
3 Bina yüksekliğinin topografyaya göre oluşması
4 Yapıların Karadeniz’e bakması
5 Önemli binaların girişlerinin Mekke’ye bakması
6 Bloklarda çoklu kullanım
7 Blokların tepesinde açık alan
DENİZ ÜZERİNDE KÜLTÜR MERKEZİ
Projede, marina ve sahil bölgesinde denizin üzerinde inşa edilmesi planlanan kültür merkezine dair resimler de yer alıyor.
DOLAŞIM
Sahil bölgesinde yaşayanlar, ziyaretçiler ve çalışanlar Yeni İstanbul’un diğer bölgelerine pratik ve hızlı ulaşım ağlarıyla rahatça geçiş yapabilecek.
AÇIK ALAN
Tüm bloklar ve binalar arasında yürümeyi kolaylaştıran mesafe ve konumlanma.
KAMU BİNALARI
Yaşam kalitesini artırmak üzere, üniversiteler, camiler, müzeler ve kültür merkezleri Sahil Bölgesine dağıtılacak.
RÜZGAR YÖNÜ
Rüzgar, doğrudan olmayan bir şekilde Sahil Bölgesi’nde dolaşarak şehrin sürdürülebilir sistemine katkı sağlayacak.
Bahçeler blokları park sistemine bağlayacak.
MANZARA KORİDORLARI
Sokaklardan ve bloklardan Karadeniz’in görülmesinin sağlanması.
YENİ İSTANBUL’A İLİŞKİN SAYISAL VERİLER
Yeni İstanbul;
• 74 kilometrekarelik alan üzerinde inşa edilecek.
• Gece nüfusu 2,96 milyon olacak, kilometrekare başına 40 bin kişi düşecek.
• Gündüz nüfusu 3,4 milyon olacak, kilometrekare başına 58 bin kişi düşecek.
• Geliştirilebilir arazi alanı 30 kilometrekare.
• Ticari alan 1 milyon 475 bin metrekare.
• İkamet alanı 2 milyon 600 bin metrekare.
• Kurumlar için ayrılan alan 1 milyon 592 bin metrekare.
• Oteller için ayrılan alan 1 milyon 625 bin metrekare.
• Üniversite için ayrılan alan 462 bin500 metrekare.
• Şehrin genişleme payı 10 kilometrekare.
• Parklar ve açık alanlar 35 kilometrekare.
• Tahliye alanları 350 bin metrekare.
• Orman koruma alanı 350 kilometrekare (bölge dışında).
• Altyapı9 kilometrekare.
• Metro uzunluğu 55 kilometre.
• Metro istasyonları: 43
• Hızlı Tren: 21 kilometre
• Çevre yolları: 30 kilometre.
Projedeki dini tonlar da gözden kaçmıyor. Bunlar arasında şehirdeki önemli binaların girişlerinin Mekke’ye yani Kıble yönüne bakması gibi dikkat çeken unsurlar yer alıyor.
YENİ İSTANBUL KARADENİZ KIYISINDA KURULACAK
Projeye göre, Yeni İstanbul Karadeniz kıyısında kurulacak.
Yeni inşa edilecek ve mevcutlarıyla entegre hale getirilecek ulaşım ağlarıyla İstanbul’a, Türkiye’nin geri kalanına ve
Buna göre, Türkiye’de yeni inşa edilecek diğer şehirlerle birlikte, Yeni İstanbul, yeni yatırım
FAY HATTINDAN UZAKTA, GÜVENLİ BİR ALANDA
Proje uyarınca, Yeni İstanbul bölgenin kuzeyinde Karadeniz kıyısına, Marmara fay hattından güvenli bir uzaklığa inşa edilecek. Bu da acil bir durumda bölge halkının ve GSMH’nin korunmuş olması anlamına gelecek.
Projede, New York ve Tokyo ile aynı enlemde ve her ikisine de eşit uzaklıkta olan Yeni İstanbul’un dünyanın küresel şehirleri arasında merkezlerin merkezi olacağı belirtiliyor.
YENİ İSTANBUL, ÜÇ HİLAL VE ATATÜRK PARKI
Doğal koruma alanlarının arasına yerleştirilen ve güneyden Karadeniz kıyılarına kadar genişleyen Yeni İstanbul, entegre demiryolları, su kanalı, karayolları ve hava taşımacılığı ile yakın çevresine ve tüm dünyaya kolay ve
Dikkat çekici bir detay sahile paralel olarak tasarlanan yeni şehirin üç hilal modeli etrafında şekillenmesi ve büyük önem atfedilen ATATÜRK PARKI.
Projeye göre, Atatürk Parkı, Manhattan’ın Central Park’ı, Londra’nın Green Park’ı ve Tokyo’nun Imperial Palace bahçeleri ile yarışacak ve Yeni İstanbul’un simgesi olacak.
YENİ İSTANBUL ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ’YE DE YAKIN
Yeni İstanbul, mevcut ulaşım ağlarına bağlanacak yeni karayolları, demiryolları ve entegre bir ulaşım ağı sayesinde İstanbul’a, ülkenin geri kalanına ve dünyaya hızlı ve kolay bir şekilde bağlanacak.
Böylece Yeni İstanbul’un Türkiye’ye uluslararası yatırım ve yeni gelir akımları için benzersiz bir fırsat sunacağı ifade ediliyor.
Ayrıca Karadeniz kıyısı boyunca Karadeniz sahil yoluna dahil olacak bir karayolunun da planlandığı projeyle Yeni İstanbul, Garipçe ile Poyrazköy arasında inşa edilmesi tasarlanan üçüncü köprüye de oldukça yakın bir konumda yer alacak.
Projede sunulan haritalarda yeni demiryollarının inşasının ve bunların mevcut ağlarla iki büyük aktarma istasyonuyla birleştirilmesinin planlandığı görülüyor.
Yeni İstanbul’un Karadeniz’e olan kıyılarında inşa edilmesi planlanan iki yeni liman dikkat çekiyor. Limanlardan biri lojistik diğeri yolcu limanı olarak kullanılacak. Ayrıca burada yeni bir havaalanı inşasının planladığı da görülüyor.
Karadeniz kıyısında yeni inşa edilecek yolcu limanından Eminönü, Karaköy'e ve Harem’e ulaşabilecek bir su kanalı inşası planlanıyor. Bütün bu tren istasyonları, tren yolları, yeni ve mevcut karayolları, birbirleriyle ve yeni havaalanıyla bağlantılı olacak şekilde tasarlanıyor.
MANHATTAN MODEL ALINIYOR
Projede dünyanın en önemli küresel merkezlerinden biri olan Manhattan’ın
BÖLGENİN EŞSİZ DOĞASI KORUNACAK
Projeye göre, Yeni İstanbul bölgenin eşsiz doğal
Projede yer alan haritalardan anlaşıldığı üzere, yeni şehrin sınırları içerisinde plajlar, ormanlık alanlar, su kaynakları katı bir şekilde koruma altına alınıyor. Şehrin bunların çevresinde gelişmesi planlanıyor.
ARAZİ YAPISINA UYGUN BİR ŞEHİR OLACAK
Proje uyarınca, Yeni İstanbul’un sakinleri, ziyaretçileri ve çalışanları İstanbul’a ve iş, kültür, eğitim, rekreasyon ((insanların
ÜÇ HİLAL BOYUNCA…
Şehir yoğunluğu, Yeni İstanbul’un inşa edileceği bölgenin ortasındaki üç hilal modeli boyunca yaratılıyor. Daha düşük yoğunluklar ve yükseklikler dağlara ve deniz kenarına giden eğimlerin üzerinde yer alıyor. Şehrin inşası yeni liman ve hava limanı bölgesinden başlayacak.
ŞEHRİN ENERJİSİ ALTERNATİF KAYNAKLARDAN
Proje uyarınca Yeni İstanbul’da şehir için gerekli enerji deniz, rüzgar ve güneşten sağlanacak ve bu
Binalar inşa edilirken, iki katlı,
BİNALAR ENERJİLERİNİ KENDİLERİ ÜRETECEK
Yeşil alanlı çatı sistemlerinin yanı sıra, binalardaki enerji ve su ihtiyacı, rüzgar türbinleri, güneş panelleri, yağmur suyu toplama sistemleri, deniz suyu ve yağmur suyundan yeniden yararlanmayı sağlayacak sistemler aracılığıyla sağlanacak.
Enerji çiftliklerindeki güneş ve rüzgar toplama sistemlerinin temelinde biodizel tesisleri bulunacak. Güneş panelleri güneşi takip edecek şekilde dönebilecek. Biodizel tesislerden şehir için ilave enerji sağlanacak. Her binanın kendi enerjisinin büyük bölümünü kendisinin üretmesi planlanıyor.
Öte yandan koruma altındaki orman alanları taze ve serin bir mikro iklim yaratacak.
ACİL DURUM ÖNLEMLERİ VE DEPREM
Projeye göre, Yeni İstanbul deprem tehdidi altında yaşayan İstanbul halkının hem tahliyesi hem de geçici barınak sorunlarını çözecek planlarla tasarlandı.
Acil bir stratejileri, lojistik ve ilkyardım planlarını içeriyor. Şehirde acil durum tahliye alanları bulanacak. Bu alanlar acil durumlar dışında rekreasyon amaçlı kullanılabiliyor.
YER ALTI ŞEHRİ- YAMAÇ OTELİ
Projeye göre, şehirde, normal koşullarda metro, pazar yeri, toplantı merkezi, toplantı amaçlı otel,
Yeni İstanbul’da yer altı şehri dikkat çekici unsurlardan biri. Buna göre, yer altında inşa edilmesi planlanan ulaşım sistemleri, ticaret merkezleri, sergi salonları, telekomünikasyon merkezleri ile acil durum sağlık üniteleri ve sığınma tesislerinin şehri yaşama elverişli ve uzun ömürlü kılacağı vurgulanıyor. Yer altı şehrine ait haritada, yer altı şehrinin üç hilal olarak nitelenen kesimde inşa edileceği anlaşılıyor.
Yeni İstanbul, sıkı deprem önlemleri, sürdürülebilir tasarım ve yenilenebilir enerji üretimiyle sakinlerine güvenli,
Ayrıca güvenlik ve acil durum yanıt sistemleri dominant ve kasvetli bir
Güvenlik ve acil durum yanıt sistemleri günlük yaşama
Merkezi olarak konumlanan bir Acil Durum Komuta ve Kontrol Merkezi bir yer altı toplantı merkezini ve Merkezi İş Bölgesi içinde bir oteli de kapsıyor. Bu konum aynı zamanda bir olay sırasında acil telekomünikasyon ağından da sorumlu olacak.
Projede resimli olarak göze çarpan, ancak hakkında detay verilmeyen planlardan biri de denize bakan bir yamaçta inşa edilmesi düşünülmüş ve sığınak olarak da görev göreceği anlaşılan yamaç otel.
DEPREME KARŞI SIKI GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
Projeye göre, Yeni İstanbul’da olası bir deprem durumunda kullanılmak üzere tasarlanmış yer altı tahliye ve kurtarma alanları bulunacak.
Şehir, 21. Yüzyıl şehrinde olması gereken sivil savunma tesislerine sahip olacak.
FELAKET DURUMUNDA KAMP ALANLARI HAZIR
Felaket durumlarında tahliye alanlarındaki merkezin etrafında, bu merkeze bağlı olarak insanların barınabileceği kamplar yer alacak. Bu kampların her biri en az 20 bin kişi alacak şekilde tasarlanacak.
ÜÇ BÖLGELİ YENİ İSTANBUL
Projenin ikinci bölümünde Yeni İstanbul’un üç ayrı bölgesi anlatılıyor: Merkezi İş Alanı Bölgesi, Göl Bölgesi, Deniz Kenarı Bölgesi.
1) MERKEZİ İŞ ALANI BÖLGESİ
Bunların ilki, Merkezi İş Alanı bölgesi.
Projeye göre,
* Merkezi İş Alanı sadece uluslar arası şirketlerin yeni bölgesel bürolarına
* Merkezi İş Alanı, şehrin sunması gereken tüm kamusal tesislerin ve küresel yatırım için yeni alanlar dahil olmak üzere özel fırsatların vitrini olacak.
* Merkezi İş Alanı’nın tasarımı, konumunun topografyasına (arazi özelliklerine) göre şekillenecek. Binalar, arazinin topografik özelliklerine uygun olarak çeşitli yüksekliklerde inşa edilecek. Vadiler, insanların kuzeyden güneye hem özel ulaşıma hem de toplu taşımacılığa imkan verecek yollara ev sahipliği yapacak.
* Merkezi İş Alanı’nın en önemli doğu ve batı ulaşım omurgasının hemen yanına birden fazla ulaşım sistemine hizmet verebilecek büyük bir istasyon yerleştirilecek.
* Projeye göre, Atatürk Parkı, Merkezi İş Alanı’nda önemli bir rekreasyon alanı ve görsel bir yapı. Zengin doğası ve bitki örtüsü, çeşitli rekreasyon fırsatları ve manzara koridorları sağlayacak. Atatürk Parkı yakınındaki caddelerde, önemli bir
* Merkezi İş Alanı, bir akvaryum, Ulusal Kütüphane, Karşılaştırmalı Türk Sanat Müzesi, Doğal Tarih Müzesi, Bilim ve Teknoloji Müzesi ve Büyük Cami gibi çok sayıda büyük yapıya ev sahipliği yapacak.
Halkın ve ziyaretçilerin hareketli bir şehir deneyimini yaşayabilecekleri çok sayıda park, kamuya açık alan ve kanal boyunca dükkanlar, restoranlar ve gece kulüplerinin sıralandığı tahta kaldırımlar olacak. Şehir sakinleri ve ziyaretçiler şehir yaşamından uzaklaşmak istediklerinde çok uzağa gitmeleri gerekmeyecek, Karadeniz kıyısı boyunca uzanan ve Merkezi İş Alanı’nın hemen yanındaki doğal parkın keyfini çıkarabilecekler.
MERKEZİ İŞ ALANININ KONUMU
Merkezi İş Alanı, şehrin karayollarının, demiryolunun ve İstanbul’a uzanan kanalın kesiştiği bölgede kurulacak.
MERKEZİ İŞ ALANI PLANI
* Yeni İstanbul’un yüksek teknolojiyle donatılmış Merkezi İş Alanı, küresel şirket merkezleri, lüks ofisler, konut ve ticari kullanımlar; büyük kültürel ve rekreasyon tesisleri ve önde gelen kurumlar ve araştırma merkezlerinin birleşme noktası olacak.
* Merkezi İş Alanı, onu bölgenin doğal ve topografik koşullarına bağlayan şık caddeleri, su kanalı kıyıları ve denize cephesiyle Yeni İstanbul’u dünya çapındaki küresel şehirler arasına damga vurmasını sağlayacak.
* Bina yükseklikleri Merkezi İş Alanı boyunca rasyonel bir şekilde yayılacak. Gökdelenler önemli yollar kenarında inşa edilirken daha alçak binalar Karadeniz’e bakacak.
Proje sunumunda yer alan harita ve çizimlerden şehrin Eminönü’ne kadar uzanması planlanan su kanalıyla ayrılan bölümlerinin köprülerle birleştirilmesinin tasarlandığı anlaşılıyor.
2) GÖL BÖLGESİ
* Yeni İstanbul’u oluşturan üç bölgeden biri olan Göl Bölgesi, projede şöyle anlatılıyor:
* Bölgenin batı bölümünün topografyası göller ve göletler arasına serpiştirilmiş bir
* Gölün etrafında aşağı yukarı
* Göl bölgesinin tasarımında şehir sakinlerinin kullanabileceği sosyal ve kültürel tesislerin kullanıldığı yeşil alan olmasına önem veriliyor. Yapılaşmanın olmadığı göl boyunca parklar ve ahşap yürüyüş yolları insanları çeşitli etkinliklerin gerçekleştiği göl kenarına ulaştırıyor.
*
GÖL BÖLGESİ KONUMU
Göl Bölgesi’nin Yeni İstanbul’un Batı yakasında kurulması planlanıyor. Göl Bölgesi, şehrin çok sayıda gölüne, açık alanına ve ormanlık alanlarına rahatça ulaşım imkanı bulunan yaşam konutları ve yaşama-çalışma alanlarını sunuyor.
GÖL BÖLGESİ PLANI
* Göl Bölgesi, Yeni İstanbul’un diğer ağırlıklı yaşam bölgeleri gibi, küresel şehrin tüm imkanlarına ulaşım olanağı sunarken, aileler için güvenli ve sağlıklı bir ortam sağlıyor.
* Göl Bölgesi’nde okullar, parklar, rekreasyon alanları bulunuyor ve ortak kullanım için tesis edilen binalar, dini kurumlar ve marketlere ev sahipliği yapıyor. Bu yapıların tümü şehrin geri kalanına, ev ve iş arası yol süresini azaltan ve aile yaşamı için daha fazla zaman sağlayan hızlı ulaşım
* Göl Bölgesi’nde göl etrafında alçak binalar ve doğal yapılar bulunuyor, yüksek binalar bunların arka tarafında yer alıyor. Mahalle yaşamına olanak verecek şekilde çoklu kullanım. Göl üzerinde tahta köprü, yürüyüş alanı.
3) SAHİL BÖLGESİ
* Yeni İstanbul’un üçüncü bölgesi olan Sahil Bölgesi, şehrin doğu kıyısında konumlanacak ve doğu kısmından şehre yolculuk yapanlara açılan ilk kapı görevini görecek.
* Bu bölge terk edilmiş eski maden ocaklarının bulunduğu yerde. Bu da bölgede toprağın erozyon sorunlarına maruz kalmasına neden olmuş.
Dar ve derin bir vadi bölgeyi ikiye ayırıyor. Arazinin doğu kısmında denize doğru tepecikler ve sarp kayalıklar bulunuyor. Bölgenin batı kısmında sahil manzarasına hakim yükseltiler bulunuyor.
* Yeni İstanbul’un diğer bölgeleri gibi bu bölgenin de arazi yapısı, topografya özellikleri göz önünde bulundurularak inşa edilmesi öngörülüyor.
Bu bölgede dünya standartlarında eğitim veren bir ekoloji ve sürdürülebilirlik üniversitesi gibi kurumların yanı sıra bir aktarma istasyonu, belediye, yönetimsel birimler ve mahkemeler gibi merkezi hizmetler veren binalarla ve yüksek noktalarda şehir alanları bulunuyor.
* Karadeniz sahili boyunca marina ve diğer rekreasyon alanları yerleştirilirken, bölgenin yamaçlı olması nedeniyle cadde ve sokaklar yorucu olmayacak bir yürüyüşe imkan verecek şekilde ve yüksek noktalardaki kurumlardan deniz kenarı bölgelere kolay geçişe olanak sağlayacak biçimde düzenlenecek.
* Projeye göre, Sahil Bölgesi, Yeni İstanbul’un Karadeniz’e bakan yaşama-çalışma alanlarından birine örnek teşkil ediyor. Ailelerin, ziyaretçilerin ve iş gücünün plajlara, doğal alanlara ve parklara geçişine imkan veriyor.
ÖNEMLİ BİNALARIN GİRİŞİ MEKKE YÖNÜNE BAKACAK
Projede bölge için tasarım ilkeleri şöyle sıralanıyor:
1 Kamu alanları için yükseltiler
2 Kamu alanı ve oteller için deniz kıyısı
3 Bina yüksekliğinin topografyaya göre oluşması
4 Yapıların Karadeniz’e bakması
5 Önemli binaların girişlerinin Mekke’ye bakması
6 Bloklarda çoklu kullanım
7 Blokların tepesinde açık alan
DENİZ ÜZERİNDE KÜLTÜR MERKEZİ
Projede, marina ve sahil bölgesinde denizin üzerinde inşa edilmesi planlanan kültür merkezine dair resimler de yer alıyor.
DOLAŞIM
Sahil bölgesinde yaşayanlar, ziyaretçiler ve çalışanlar Yeni İstanbul’un diğer bölgelerine pratik ve hızlı ulaşım ağlarıyla rahatça geçiş yapabilecek.
AÇIK ALAN
Tüm bloklar ve binalar arasında yürümeyi kolaylaştıran mesafe ve konumlanma.
KAMU BİNALARI
Yaşam kalitesini artırmak üzere, üniversiteler, camiler, müzeler ve kültür merkezleri Sahil Bölgesine dağıtılacak.
RÜZGAR YÖNÜ
Rüzgar, doğrudan olmayan bir şekilde Sahil Bölgesi’nde dolaşarak şehrin sürdürülebilir sistemine katkı sağlayacak.
Bahçeler blokları park sistemine bağlayacak.
MANZARA KORİDORLARI
Sokaklardan ve bloklardan Karadeniz’in görülmesinin sağlanması.
YENİ İSTANBUL’A İLİŞKİN SAYISAL VERİLER
Yeni İstanbul;
• 74 kilometrekarelik alan üzerinde inşa edilecek.
• Gece nüfusu 2,96 milyon olacak, kilometrekare başına 40 bin kişi düşecek.
• Gündüz nüfusu 3,4 milyon olacak, kilometrekare başına 58 bin kişi düşecek.
• Geliştirilebilir arazi alanı 30 kilometrekare.
• Ticari alan 1 milyon 475 bin metrekare.
• İkamet alanı 2 milyon 600 bin metrekare.
• Kurumlar için ayrılan alan 1 milyon 592 bin metrekare.
• Oteller için ayrılan alan 1 milyon 625 bin metrekare.
• Üniversite için ayrılan alan 462 bin
• Şehrin genişleme payı 10 kilometrekare.
• Parklar ve açık alanlar 35 kilometrekare.
• Tahliye alanları 350 bin metrekare.
• Orman koruma alanı 350 kilometrekare (bölge dışında).
• Altyapı
• Metro uzunluğu 55 kilometre.
• Metro istasyonları: 43
• Hızlı Tren: 21 kilometre
• Çevre yolları: 30 kilometre.
7 Ocak 2011 Cuma
Ege Bölgesi'ni uçuracak 11 büyük yatırım yolda
11 büyük yatırımdan biri de İZMİR'DE BİLİŞİM ÜSSÜ kurulması
Giriş tarihi : 06.01.2011, Perşembe 19:35 Güncelleme : 19:352011-2014 dönemini kapsayan Sanayi Eylem Planı'nda Ege illerini ilgilendiren 11 dev yatırım yer aldı. Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, "Bunlar kağıt üzerinde kalmayacak" dedi
Türk sanayisinin 2011-2014 dönemindeki yol haritası olarak kabul edilen "Türkiye Sanayi Strateji Belgesi ve Eylem Planı"nda Ege Bölgesi'ni yakından ilgilendiren 11 büyük yatırım ve hedefe yer verildi. Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün "Bu belgeler kağıt üzerinde kalmayacak" sözünü vererek açıkladığı 72 maddelik eylem planında Ege'ye 11 müjde var.
Türkiye'yi orta ve yüksek teknolojili ürünlerde Avrasya'nın üretim üssü yapma hedefi doğrultusunda hazırlanan plana göre, önümüzdeki 3 yıl içinde İzmir-Ankara hızlı demiryolu projesinin etüt, ÇED ve fizibilitesi tamamlanarak inşaat çalışmalarına başlanacak. İki kent arasındaki ulaşım süresini 3 saat 20 dakikaya indirecek projenin toplam maliyeti 4 milyar 260 milyon lira olacak.
HAYATA GEÇECEK
Planda ayrıca İzmir-Bandırma demiryolu inşaatının tamamlanması, hayata geçirilecek Çandarlı Limanı'na demiryolu bağlantısı yapılması, Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesi (KOSBİ) demiryolu bağlantı hattı inşaatının gerçekleştirilmesi, Uşak ve Balıkesir'e lojistik merkezleri kurulması, bölgedeki liman, OSB ve büyük fabrikalara özel sektör katkısı ile demiryolu bağlantı hatları inşaatları yapılması gibi büyük yatırım projelerine yer veriliyor.
Planda aralarında Çandarlı'nın da bulunduğu büyük ölçekli ana limanlara yenilerinin eklenmesi için uygun liman sahalarının belirlenmesi hedefi de bulunuyor. Bakanlık, girişimcileri bu sahalara yönlendirmek için Kıyı Yapıları Master Planı çalışmasını en kısa sürede tamamlayacak.
LİMANLAR
İzmir ve Çandarlı limanlarının geri sahalarında demiryolu aktarım terminalleri veya karada konteynır terminalleri kurularak, demiryolu taşımacılık anlayışından lojistik anlayışa geçilecek. Türkiye'nin AB müzakere sürecindeki "işletmeler ve sanayi politikası" faslının kapanış kriterleri arasında yer alan "Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi ve Eylem Planı"nda Ege Bölgesi'ndeki yenilenebilir enerji kaynakları da unutulmadı. Önümüzdeki 3 yılda bölgedeki rüzgar, jeotermal ve güneş gibi yenilenebilir enerji kaynaklarının çevre etkileri de dikkate alınarak değerlendirilmesi için çalışmalara hız verilecek.
Ege'yi Marmara ve İç Anadolu ile birlikte Türkiye'nin 3 ana bilişim üssünden biri haline getirecek Bilişim Vadileri projesinin İzmir ayağıyla ilgili çalışmalar da 2011 yılı içinde başlayacak.
Ergün: Gerçekçi projeler hazırladık
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, açıklanan belgenin kağıt üzerinde kalmayacağını, çalışmalara vakit geçirilmeden başlanacağını kaydetti. Belgeyi dikkatli bir şekilde inceleyenlerin, iyi niyet temennilere değil, somut ve gerçekçi projelere yer verildiğini göreceğini ifade eden Ergün, "Bu belgeyi 2023 yılındaki hedeflerimize ulaşmamızı sağlayacak önümüzdeki 13 yılın yol haritası olarak görüyoruz" dedi.
İşte dev projeler
1- Ankara-İzmir hızlı demiryolu çalışmaları başlayacak.
2- Ege'deki organize sanayi bölgelerine, büyük fabrikalara ve limanlara özel sektör katkısı ile demiryolu bağlantı hatları yapılacak.
3- İzmir Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesi (KOSBİ) demiryolu bağlantı hattı inşaatı gerçekleştirilecek.
4- Bandırma-İzmir demiryolu inşaatı tamamlanacak.
5- İzmir ve Çandarlı limanlarının geri sahasında demiryolu aktarım terminalleri veya karada konteyner terminalleri kurulacak.
6- Uşak lojistik merkezinin yapımına başlanacak.
7- Balıkesir Gökköy lojistik merkezinin yapımına başlanacak.
8- Çandarlı-Hubport ulaştırma kıyı yapıları ve turizm kıyı yapıları mastır planı çalışmaları gerçekleştirilecek. Ege'de uygun liman sahaları belirlenerek, girişimcileri bu sahalara yönlendirecek çalışmalar yapılacak.
9- Çandırlı Limanına demiryolu bağlantısı kurulacak.
10- İzmir'e bilişim üssü kurulacak.
11- Ege'nin rüzgar, jeotermal ve güneş gibi yenilenebilir enerji kaynakları ekonomiye kazandırılacak.
İzmir-İstanbul Otoyolu tanıtılacak
SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
İzmir ile İstanbul arasındaki seyahat süresini 3.5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi için halkı bilgilendirme toplantıları başlıyor. Yap-işlet-devret modeliyle yaklaşık 11 milyar liraya mal olacak ve 5 yılda bitirilecek otoyolun temeli Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından geçtiğimiz Ekim ayında atılmıştı.
Otoyolun yapımını üstlenen Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş. (OYİAŞ), Kocaeli, Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ve İzmir illeri sınırları içerisinde proje finansmanı şartı olarak yürütülen Uluslararası Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi çalışması kapsamında halkı bilgilendirme toplantıları gerçekleştirecek.
YÖRE HALKIYLA TOPLANTI
Toplantılarda proje ile ilgili yöre halkına bilgi verilecek. Halkın görüş ve önerileri alınacak. Bu kapsamda ilk toplantı 17 Ocak 2011 tarihinde saat 14.00'te Bornova'daki Anemon Ege Oteli Balo Salonu'nda gerçekleştirilecek.
Halkı bilgilendirme toplantıları 18 Ocak'ta Manisa'nın Koldere beldesinde, 19 Ocak'ta Yeniosmaniye köyünde, 20 Ocak'ta Manisa Kırkağaç'ta, 21 Ocak'ta Balıkesir'in Karacalar köyünde, 24 Ocak'ta Balıkesir'in Bakacak köyünde, 25 Ocak'ta Susurluk ilçesinde, 26 Ocak'ta Bursa'nın Çördük köyünde yapılacak.
Halkı bilgilendirme süreci 27 Ocak'ta Bursa'nın Ovaakça beldesinde, 28 Ocak'ta Orhangazi ilçesinde, 31 Ocak'ta Yalova'ya bağlı Kılıç köyünde ve 1 Şubat'ta Kocaeli Dilovası'nda yapılacak toplantılar ile tamamlanacak. Böylece proje ilgili vatandaşlar tarafından takip edilebilecek.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)