GIS UZMANLARI BULUŞMA YERİNE HOŞGELDİNİZ.

GIS UZMANLARI BULUŞMA YERİNE HOŞ GELDİNİZ.
Bu blog ile; 1995 yılından bu yana yaptığım çalışmalardan elde ettiğim know-how'u tüm gis kurucuları ve yöneticileri ile paylaşmak ve ülkemizde oluşan kavram karmaşalarına tecrübelerime dayanarak açıklık getirmek ve ortadan kaldırmak istiyorum. GIS ya da kent bilgi sistemi kurmanın ve sonuçta bir kenti akıllandırmanın sanıldığı kadar basit olmadığını, yapılan hatalar ve doğruları ile birlikte ortaya koymaya çalışıyorum. Hepinizi bu çabaya katkı sağlamaya davet ediyorum.
Sonuçta kenti kablolu ya da kablosuz bir network ile kapsamanın akıllı kent için yeterli olmadığını, elektrik, gaz, su, kanalizasyon v.b altyapılar ile trafik, ulaşım, sağlık, enerji, istihdam yönetimi, afet kurtarma ve erken uyarı sistemleri, eğitim, güvenlik v.b. unsurların da akıllandırılması ve entegre çalışmaları gerekir. Makro düzeyde geleceğe yönelik tehditler, ihtiyaçlar ve bunlara karşı alınacak tedbirlerin planlanması da unutulmamalı tabi...

21 Şubat 2011 Pazartesi

IBM Bankacılık Çözüm Merkezi kuruluyor

 IBM Bankacılık Çözüm Merkezi kuruluyor

Charouk, Türkiye pazarının potansiyeline inandığını belirtti.

Bu yıl 100’üncü yaşını kutlayan IBM, 16 Şubat’ta İstanbul’da düzenlediği ‘IBM Çözümler Zirvesi 2011’ ile iş dünyasını ve akademik çevreleri ‘akıllı dünya’ kavramıyla buluşturdu. Zirvede konuşan IBM Türk Genel Müdürü Michel Charouk, 2015 yılına dönük kurumsal yol haritasında Türkiye’nin de içinde bulunduğu gelişmekte olan piyasaların önemine dikkat çekti. Charouk, şöyle devam etti: “Bir süre önce Büyüyen Pazarlar Birimi yapısını kurduk. IBM’in toplam gelirleri içinde büyüyen pazarların payı şu anda yüzde 19’da. Ama 2015’e kadar bu oranın yüzde 25’e çıkmasını bekliyoruz. Farklı cihazları üreterek, sürekli bir gelişim ve değişim içinde bugünlere geldik. Bugün 170 ülkede varız. Birçok icadımız var. Bilgisayarı hayata soktuk. PC kelimesini dilimize kazandırdık. Yazıcı gibi birçok segment bizden. Barkod da IBM standardı ve tüm dünya bunu kullanıyor. Ar-Ge’ye her yıl 8 milyar dolar harcıyoruz. Yazılım alanında da önemli satın alma ve birleşmelerimiz oldu.”

“Gelişen pazarların lideri Türkiye”
Verinin fazlalaştığına ve iş dünyasının da bunu kullanabilmesinin, rekabet avantajı açısından önem kazandığına dikkat çeken Charouk, gelişen 20 pazar içinde Türkiye’nin ön sırada geldiğinin altını çizdi. Charouk, IBM’in bu pazarlardaki hedeflerini şöyle anlattı: “Bu piyasaların hepsi önemli yatırımlar yapıyor. 2015’te toplam gelirimizin dörtte birinin bu pazarlardan gelmesini bekliyoruz. Çünkü bu ülkeler geçiş sürecinde. Örneğin Çin, Japonya’yı geçti ve dünyanın en büyük ikinci ekonomisi oldu. Gelecekte ABD’yi de aşacak. Bu yüzden bu pazarlar bizim için önemli.”
Toplantının ardından sorulara da yanıt veren Charouk, 2011 yılında İstanbul’da Bankacılık Çözüm Merkezi’ni hayata geçireceklerini söyledi. Türkiye’nin geleceğine inandıklarını söyleyen Charouk, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile ‘Smart City’ çalışmalarının devam ettiğini de belirtti. Şehirde trafiğin önemli ve çözüm gerektiren bir konu olduğuna değinen Charouk, “Detaylarını açıklayamam, ama belediye ile devam eden projelerimiz var. Bunlar zaman alan projeler. Çünkü kronik sorunlara çözüm arıyoruz” dedi. Charouk, 2011 yılı yatırım, satın alma ve birleşme planlarını ise şöyle özetledi: “2015’e kadar 20 milyar doları satın alma ve birleşmelere harcayacağız. Türkiye ise IBM yatırım stratejilerinde önemli olmayı sürdürecek. Ülkenin GSMH’sında BT’nin payı düşük. Bu da, yatırım ve büyüme için fırsat demek.”

“Kurumsal başarı için iş analitiği”
Toplantıda söz alan IBM İş Değerleri Enstitüsü Lideri Peter Korsten, bilgiyi etkili kullanmanın öneminin arttığına işaret ederek, “En iyi performansı gösterenler; bu verileri agresif ve güçlü bir biçimde kullanıyor. Türkiye de bu yapıda öne çıkıyor” dedi. “Dört yeni stratejik alana odaklanıyoruz: Büyüyen pazarlar, iş analitiği, bulut bilgiişlem ve akıllı dünya”
diyen IBM Yazılım Grubu Başkan Yardımcısı Julie King, Türkiye pazarının önemini ise şöyle anlattı: “Türkiye’de genç nüfus çok fazla. Onların sosyal ağlarla ilişkileri güçlü. Bu nesil, işe
girince de bu yapılara ulaşabilmeyi bekliyor. İş dünyası, gençlerin bu katılımcılığını lehine kullanmalı. Yeni datayı toplamak, yeni bakış açılarıyla bunları sürece tabi tutmak bizim için ‘daha akıllı’ olmak demek.”

IBM etkinlik lansmanı için tıklayınız.

Interpromedya Haber Merkezi bthaber@interpromedya.com.tr

Hiç yorum yok: